משלוח חינם מעל ₪250

מה זה דלדול עצם?

דלדול העצם היא בעיה בריאותית הנובעת מתזונה לקויה והרגלי חיים קלוקלים.
במחקרים נמצא כי בקרב חברות שמקיימות אורח חיים בריא יותר מזה הנהוג בעולם המערבי, שכיחותה של בעיה בריאותית זו נמוכה הרבה יותר. גיל הילדות, התבגרות והבגרות המוקדמות הם חלון ההזדמנויות שלנו לבניית עצמות בריאות.
העצמות מגיעות למסה ולצפיפות מקסימלית שלהן בערך בגיל 30 שנה (וכמו שמובא במסכת אבות "בן 30 לכוח") לאחר מכן, מתחילות העצמות להיחלש.
איבוד עצם מסוים הוא תהליך נורמלי בהחלט שאינו צריך לעורר דאגה. אולם כאשר תהליך איבוד העצם מואץ, הופכות העצמות לחלשות ושבירות.

לצערנו אין סימני אזהרה מוקדמים בדרך כלל, עד לשלב שבו מתרחשת פגיעה חלילה. חוקרים מצאו שקיים קשר בין תפקוד לקוי של המערכת החיסונית לבין דלדול העצם.
קבוצה של תאים השייכת למערכת החיסונית, המכונים ציטוקינים, יכולה לעורר תגובה דלקתית המובילה להתפרקות העצם.

כיצד לטפל באופן טבעי?

תזונה נכונה ונבונה, אורח חיים בריא, איזון הורמונלי ונטילת תוספי תזונה במקרים מסוימים, תורמים לפעילות תקינה של הציטוקינים. תזונה נכונה צריכה להכיל מזונות עשירים במינרלים בוני עצם כמו ירקות עליים, אגוזים וזרעים שונים, פשתן, מוצרי סויה ודגים. לעומת זאת, מזונות כמו משקאות מוגזים וממותקים, קפאין, מלח ואלכוהול תורמים להתפרקות העצמות, כאשר צורכים כמויות גדולות מהם.
אחת הדרכים הטובות ביותר למניעת ירידה בצפיפות העצם היא פעילות גופנית המפעילה עומס (התנגדות) על העצם. פעילות גופנית כזו מעודדת יצירה של תאי עצם.

ויטמינים ומינרלים רבים דרושים לשמירה על בריאות העצם. הסידן הוא הידוע שביניהם, אולם גם מגנזיום, ויטמין D, בור (boron), צורן, ויטמין C, סטרונציום, ויטמין K ועוד, ממלאים תפקידים חשובים בתהליך חילוף החומרים המתרחש בעצמות. שילוב נבון של תזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה מתאימים ועיסוק בפעילות גופנית חשוב מאוד לבריאות העצמות. חשוב גם להיחשף לקרני השמש. אור השמש מסייע לגוף בייצור של ויטמין D המשפר את תהליך ספיגת הסידן במעיים ומצמצם את כמות הסידן המופרשת דרך דרכי השתן.

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

סל קניות

יש לך שאלות נוספות? אנחנו כאן לכל מענה
סנן הבעיות הייחודי שלנו יעזור לך למצוא מיצוי צמחים מתאים בקליק אחד

עוד מוצרים שיכולים לעניין אותך...

אולי יעניין אותך לקרוא גם...

X